Monday, October 3, 2011

KuRus!

Mahu kurus! Yes, itu tujuan utama. So, kena golekkan jari untuk kasi peluh! Buang lemak mak aku kata!

Kurus lebih baik daripada GEMUK. Nanti risikonya bernyakit. Gemuk dari segi mana ya...? Bukan fizikal, tapi Gemuk DOSA! Semenjak dua, tida hari fikiran lebih waras berbanding pergaulan dulu.

Namun ada satu sisi, aku masih belajar kuruskan fikiran daripada berfikiran negatif. Otak suka gemukkan hati. Sehingga hati aku selalu bertugas melahirkan sesuatu perasaan yang buatkan aku rimas dan lemas. Mungkin juga jadi MELUAt. Tapi aku elak. Diam atau elak satu pilihan. Aku pilih elak! =)

Masalahnya bukan otak sahaja. Puncanya berkait rapat dengan penglihatan atau mungkin pendengaran. Aku mungkin pernah 'tergolek' melalui kehidupan yang langsung tak ada faedah. Lepak, cerita itu dan ini sehingga melahirkan satu emosi "benci"! Dengan kata lain mengumpat!

Owh, tidak berniat untuk membenci, tapi tolong jangan buat aku sampai tahap itu. Aku bangun dan tanam bunga-bunga cinta untuk berkasih-sayang sesama manusia. Mungkin boleh melihat dari sudut kebaikan, dari sudut yang buat kita tenang.

Aku masih menggaru hati dan perasaan untuk mencipta emosi positif dan tersenyum setiap hari bak matahari!


Eh, tak mahu matahari, tapi mahu bunga matahari. Matahari panas walaupun tersenyum, so mahu seperti si bunga matahari yang kembang selaku simbol SENYUM!

Macam inilah...!





Lakaran:

13 comments:

Liyana Zahim said...

Sy juger mahu kurus tp nasik itu sungguh sedap walo dimakan dgn kicap.. Aish...

Mya said...

thanks for dropping by=)

saya pun sdg usaha nak kurus padahal kuat makan -_- dan nak kuruskan hati mg paling mencabar! chaiyo! =D

ghostwriter said...

ini bukan kurus body syg...ekekke

♥tiehanurfatiha♥◕ ‿‿ ◕♥ said...

:) iyah! stjuuu!!! ;)

izzad b* said...

mari kita kurus!

Nur Lyanah said...

jom bramai2 :D

ghostwriter said...

adooiii.... ini bukan kurus body, kuruskn dosa syg2.. (T__T)

My Little Diary said...

dah cantek tu.... jgn kurus sgt, nanti muka nampak kecut...

Hanis MY said...

Da cun dah...takyah kurus lg...

ghostwriter said...

darling2 ku sekalian... entry ni cite sal kurus dosa..bkn kurus body.. =(

Zuraidah said...

Dosa memang susah nak kurus. Kita kuat mengumpat, sebab kita tak suka dengan something..tapi, kita cakap kat belakang orang yang ngumpat tu.

Hmm..orang kata, kalau nak lurangkan dosa mengumpat tu, cakap je depan2 dengan orang tu apa yang kita tak puas hati.

Masalahnya, berani ke kita ni nak cakap depan2 dengan orang tu? =.="

Botak said...

kadang² kita tak sedar yang kita dah mengumpat org lain., susah hidup ni.. :P

ghost writer said...

niat biar diadili dengan tindak.

Related Posts with Thumbnails