Tuesday, March 27, 2012

MuncUnG iTu MarAh!

Dunia dah berubah, badan pun dah berubah. Sejak berbadan dua, balik daripada cari rezeki, BARING dan berchenta sambil mulut mengomel-ngomel. Kadang main "CAKAR-CAKAR AYAM". Dah sakit, tarik MUNCUNG. Padahal aku yang mulakan, sonok BULI. Bukan kasar, tapi ini jalan yang buat aku dan kau BAHAGIA! :')



Yuhuu...! Sekeping gambar bersama baby! Lallaaa.. :)



Dia: "Tahu tak nape abg tak pernah marah adeq..?"
Aku: "Tak tahu......"
Dia: "Abg boleh tak marah adeq even adeq salah."
Aku: "Nape camtu..?" Soal aku dengan perasaan ingin tahu membuak-buak. 
Dia: "Sebab bile abg nak marah, abg akan flash back camne abg nak kat adeq first date dulu." 


Okey, aku tak tipu yang aku terharu dan aku tahu kau akan terus jadi idola dalam kisah CHENTA, kamus hidup aku. Thanks sebab masih mampu tebalkan hati tuk berdepan dengan karenah aku yang DEGIL...! :')


Dunia berchenta memang seronok tetapi tak seindah berdepan dunia berumah tangga. Nak majuk tarik muncung. Nak baju pun tarik muncung! BEST! hahha..

Yes, kadang ada tergigit lidah. Selalu bukan sebab dia dan aku, tetapi orang KETIGA. Maksud orang ketiga bukanlah KEKASIH GELAP, tapi orang yang akan muncul sebagai PEROSAK. Fuuhh, dasyat istilah aku..! 


Namun sejujurnya, manusia KETIGA ini adalah ujian dari Allah untuk aku terus gagahkan TIANG MASJID yang dibina. Tuk korang-korang yang bakal dirikan MASJID, jangan pernah jauh dengan Allah. Jangan cari Allah ble susah, tapi cuba berlaku adil tuk terus berubah dan ikhlas mendekati Allah. Dunia ini sekadar latihan tuk manusia mencari jambatan di akhirat kelak! Ini untuk aku juga! K, bye. :)

4 comments:

Liyana Zahim said...

I learned somethg... :)

Ihsan Arifin said...

garang muke ! takottttt pakcikkkk tengokkkk ! kah kah kah

Botak said...

hapuskan orang ketiga dengan racun perosak., settle masalah., semudah abc., hahaha..

nana said...

dats ryte auntie.. heee =)

Related Posts with Thumbnails