Thursday, August 26, 2010

Si Kawan Lelaki + Si Kawan Perempuan~





Hari ni, aku nak berleter sorang-sorang kat blog~

Ramai orang yang tahu menilai orang, tak kira la pasal cinta, pemakaian, pergaulan, itu, ini itu dan ini lagi...tetapi, diorang cam tak sedar diri sendiri juga masih tak capai apa yang dia tegur~ hurmm...

Apa yang jelas kat sini, aku kurang berpuas hati dengan cara dia sekarang~
Cukup pandai komen orang kat sini, kat sinun, tapi diri sendiri masih juga tak berubah. Bukan dari segi pemakaian yang aku nak tekankan, tapi soal cinta..

Dulu, kalau aku buat salah, suka sangat kutuk aku, perli aku... sekarang dah terkena batang hidung sendiri! Apa nak dikata wahai hamba Allah... Zaman kanak-kanak riang tak apa la kawan, masalahnya sekarang ini kita sudah ada pemikiran yang waras...Sama-sama sudah boleh tahu silap dan salah. Umm..

AWAL-AWAL: suka...

AKHIRNYA: maaf...

Memang la boleh minta maaf, sebab perkataan itu senang disebut. Masalahnya, setiap apa yang kita lakukan ada balasnya. Kalau bernasib baik, lelaki yang kita kenal tak buat apa-apa, tetapi kalau silap langkah memang NAYE!!!

Satu lagi, kalau si mangsa terus menangis kesedihan dan merana, kau tak akan bahagia~


Aku pun bukan la baik sangat dalam bercinta, suka bercinta kejap-kejap n then putus~ itu pun zaman sekolah. Kalau sekarang ini, aku straight 2 da point jer... Lantak la nak cakap aku ni jenis mulut jahat or ape, janji aku tak tipu n bagi alasan tak logik!

Masalahnya sekarang si kawan lelaki aku ni memang da pernah putus cinta~
si kawan perempuan pulak bukan main hepy melayan~ sampai 'story mory' satu facebook. Camne ar si kawan lelaki aku tak cair n meleleh..isyh..isyh.... sungguh tak adil~

Neway, aku doakan kau bahagia wahai kawan si perempuan... Moga bertemu orang yang betul-betul boleh bahagiakan kau.

Kepada kawan si lelaki, aku mohon maaf sebab aku terlebih puji pasal dia dulu. Tetapi kau salah juga, sepatutnya kau kena kenal dia sendiri..bukan daripada aku~ Tak apa, 1 day kau akan dapat seseorang yang lebih menyayangi kau dan terima kau seadanya...

CERITA ASAL:

si kawan lelaki aku yang baik hati + si kawan perempuan yang baik hati = ???

p/s: jangan nak testing CINTA cam testing baju. tak muat size, tukar baju lain~
sebab cinta melibatkan hati... perasaan. paham!!!


3 comments:

suziesanji said...

emo nampak.. ingat mung hok putus cinta td.. hehe.. biar la dio.. besar-besar belako doh

ghostwriter said...

em0 sbb aku x p0se lagi~
kehkehkeeehhh....;p

matrix said...

uiks aku cm tau je cekna..hehehe...weh aku baru je layan crita ketika cinta bertasbih..ketinggalan zaman kan aku..hahaha..tapi rasa cm nk jual ikan bakar kt mesir lak..mane tau leh jupe awek yg mcm dalam crita tu..dekat je rasa syurga..hehehe doakan aku ye =)

Related Posts with Thumbnails