Wednesday, August 4, 2010

Ur Lips or Ur Action??



* Director: Phillip Noyce
* Writer: Kurt Wimmer
* Cast: Angelina Jolie, Liev Schreiber, Chiwetel Ejiofor


0pss..sowi..aku lom leh kumen cite nii..sbb mlm ni baru aku nk layan~
kehehkeeehhh...@_@

Tp... sume ckp cite ni bez!!!muktamad, mlm ni aku msti p tgk!!!!!huh!!!



----------------------------------------------------------

Aku baru saja dapat tengok film SALT even di bulan puasa... Plot cerita agak menarik. Aku suke sebab movie ni seolah-olah mengangkat perempuan, dengan kata lain disuntik unsur feminist theory. Dengan pelakon yang cantik, (mata aku nampak bibir Angelina jer) pengarah berjaya mengumpan audien dari awal perjalanan cerita sehingga akhir.


Sejujurnya, aku tertidur jugak awal2 tayangan, maklumlah 'kekenyangan' selepas berbuka. hahahhahahaaaa... tapi, sekejap jer~ mata aku agak bulat apabila jalan cerita dipenuhi dengan aksi si RATU BIBIR, melompat, menerajang, lebih daripada aksi lelaki. Sangat jelas dengan ideologi dan propaganda negara masing-masing, yang mana melibatkan isu terbaru (AMERIKA DAN RUSIA) bermusuh, dan dicelah juga dengan negara lain(KOREA). Pengarah cuba seolah-olah cuba mengaburi audien dengan mengangkat negara Amerika yang ditindas. dua negara ini cukup jelas dengan masalah merebut ekonomi negara masing2.. (masuk politik ke ni??)

Berbalik kepada isu yang dibincangkan, SALT sangat menarik apabila HERO nyer perempuan...hehheee...(ni yg paling utama)

Malahan, sound effect yang digunakan cukup merangsang aku sebagai audien yg mengantuk kerana perut full ngan makanan.

Rambut putih...



Rambut itam...





p/s: rambut x same so ati lain2 la erk...kejap baik, kejap jahat..;p
lumrah ar manusia~

Apa pun, u all kena layan sendiri cerita ni...=)

SELAMAT MENONT0N!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails