Monday, May 16, 2011

ManUsiA HiduNG panJang!


Musibah apa yang melanda bumi sekarang. Dilimpahi manusia yang punya hidung panjang seperti Pinocchio
walau di depan mata hakikatnya hidung penyet. Dari golongan atasan yang terlalu menjaga adab sopan sehinggalah manusia golongan bawahan yang suka menjerit dan bersorak tanpa segan silu.

Ah, manusia suka "menoreh" hati masing-masing, tapi aku mampu aku diam. Manusia mampu gelak ketawa konon simbol bahagia, tapi hatiku tetap pantas membaca resah gelisah kau yang merana.. Manusia punya hobi menyindir, tapi otakku pakar menggunakan tambah dan tolak sesuatu yang negatif. Manusia bangga melontar suara sekuat hati, tapi telingaku masih gigih berusaha menjadi tuli. Itu tandanya masih bersabar. =)


Namun tahap kesabaran itu ada tahap limit wahai manusia. Wajah boleh menipu, tapi manusia seperti aku punya kemahiran yang bisa membaca onak ranjau dan duri landak yang kau tanam dalam diri...


Cemburu?

Berlakon pegang watak protagonis?

Meluat?




Kalaulah manusia yang menipu itu akan panjang hidungnya, setiap hari aku tahu kau seorang PENIPU!

Hey...! Aku lagi meluat melihat emosi palsu yang kau cuba tayangkan. Ubahlah. Semailah sikap positif. Sama-sama baiki kelemahan diri masing-masing. Sama-sama kita semaikan ukhuwah yang indah dalam kehidupan kita...

Aku amat sayang pada manusia yang tidak pernah membelitkan lidah. Manusia yang tidak pernah menyimpan dendam sesama manusia...!



8 comments:

hantu said...

panjang idung.hehe

Miss Are-In Rafaaeell said...

ain ada banyak gunting! nak pinjam tak? hekhek~

Abu Huzaifah said...

alamak..pnjangnya hidung... :P..
kuat menipu ni... :)

ARJUNA.Inc said...

sbar je la k...mnusia mcm2 perngai je..kalo x, x kn ade la syurga n neraka..

Cik Lulu said...

pglmn pahit for me sbb da jumpa bekas "kawan" = penipu besar..
nice entri..

Farah Hanis said...

diam&abaikan.that's it.

aien zell said...

kemain nak potong2 idong yang panjang tu..ahaha..>.<

ghostwriter said...

sahabat2 yg sudi layan artikel ni: tq u all!!hehhee

Related Posts with Thumbnails