Monday, July 4, 2011

stRaw + berry buKan blAck + beRry!


Nampak ranum tak "cik Straw" ni? Kita suka dia even dia tak suka kita. Yelah, bila kita simpan dia kat perut kita masa kat sana, dia manis jer. Apabila kita dah bawa balik kampung kita yang panas ni, terus dia berubah "perangai" jadi masam! kenapa "cik Straw"? Tak suka kita ke?



Ini haaa..! Kita tak suka kamu la "cik Black"! Kita benci sebab kamu hitam. Gemuk. Tapi nape ramai sangat manusia lain suka kamu? Maybe kamu pandai jaga hati manusia lain ya..! Hitam pun tak apalah daripada putih yang cepat kotor! Umm.. macam mana pun kita hanya mampu gondol "cik Straw" jer. Kamu masih jauh. So, kita letak kamu di dalam mimpi dulu.

Okey. Kita nak share sal kasih sayang kita kat "cik Straw" masa kat Cameron bukan sal "cik Black". Sonok p sana dengan buah tangan dan family dia. Kita selit kasih sayang dengan "cik Straw" + coklat. Uhh... patut ar Siti Nurhaliza suka "cik Straw" plus coklat. Kita pun sama loorr...! Tak makan nasi pun tak apa if dapat "cik Straw".



Tengoklah! Sedap kan. Kita harap dapat makan dia lagi. Even jauh, kita sanggup redah ke sana 1 day. Untuk kutip cinta hati di sana. Bukan ini jer yang kita suka, kita juga suka ketam celup tepung di sana! Murah sangat.

Kalau dah kawen ag syok kot p sana. Yelah hirup udara segar dengan buah hati. Mestilah bahagia. Ada mak teman sama. Ada anak buah segera yang nakal! Hoohoho...

Senakal mana pun, apa yang buat hati kita terusik, apabila dia muntah dalam kereta sebab pening. Jalan nak p sana pusing-pusing la. Kita pun kalah jugak. Pening dan terus diam. Sampai jer terus cari "cik Straw" yang merah! Sedap!



Gambar ini diambil oleh kita masa si budak notty muntah. Menggigil dia. Kita terpaksa tukar tempat dengan mak sebab tak tahan tengok dan bau muntah. Kita tak boleh tengok muntah. Kita "pengenyir". Macam mana ar kalau ada anak nanti. Mesti si suami kena buat semua..! Tak gitu? Syok owh...hehhehe



Dia buat muka lagi! Ini dia budaj nakal haaa... degil! Camne degil pun, kita sayang dia. Sebab dia jer pernah buat kita menangis sebab gigit kita. Sweet!

Masa ni kita baru sampai. Teruja tengok sayur dan buah. Owh, itu kegemaran la! Kalau kita ada tanah yang sesuai untuk biakkan "cik Straw", kita pun mahu tanam dia. Punya buah-buah yang merah menyala. Kita seronok dan suka tengok mak buah tangan hepy.




Ini hobi. Suka muncung cam Angry birds even sedang makan. Siapa hebat, meh lawan muncung! Kita laga ke. Mesti ar kita menang sebab kita muncung yang punya taring. Hahahhaa..




Kemudian inilah makhluk paling seksi! Makhluk yang manja dan pandai menghargai kita. Kita bersyukur punya "abang" yang caring dan bertanggung jawab jaga adik cam kita. Hahahaa...

Tengok la dia posing! Gambar ini ada mesej okey. Jika anda punya akal yang panjang dan bijak pandai mesti tahu apa nilai disebalik memoir itu.




Ooppss... inilah mak kesayangan kita! Kita suka main sorok-sorok. Dia memahami even kita selalu buli anaknya. Alaaa.. dah anak dia notty! So, kita kena ar buli sehabis baik!

Kita selalu gaduh. Tapi "mak buah tangan" ni tak pernah marah kita, malah memahami dan akan pujuk kita. Kenapa "mak buah tangan" sangat baik hati? Kita sayang kamu mak buah tangan...! Kita akan selalu jaga dan ada di sisi apabila "mak bua tangan" susah hati. Lebiu!



Cerita sudah tamat. So, kita sertakan gambar paling seksi untuk kalian semua. Kasi leleh tengok kita "eeeuumm" "cik Straw" yang enak berbanding "cik Black" Bye!


13 comments:

Unknown said...

aduhai terleleh tgk 'cik straw' berbalut dgn coklat.sedap tu.balik karang nak singgah belilah..ehe :)

Kotak Hati said...

Owwhh..beli kat mane erk? nk jugak!!! x mo ar p sampai cameron~ huhuu

BubuBobot said...

Hahaha comel la budak ghostwriter ni! Nak strawberry tu!!

Kotak Hati said...

kite ghost. so, mesti cam antu. antu x comel!hehheee

My Little Diary said...

hai ghost,

hitam tu kan menawan...huhu

Kotak Hati said...

alaa...kite x suke hitam berry jer!sbb x mampu~ ekekekee...=p

iem said...

amboi makan strawberry coklat xhingat kat orang...huhu...

ehh 2 kena tanya en tunang sanggup ke nak sttle kan anak sorang2...ahakss

Munn Jaafar said...

perhhhh nana....u make me gerammmmmm sama cik straw tuh!

Asfz said...

sgt suka stawberry choc..nyum4...
tp mashmellow choc pon sodap juga..hehehe :D

LiLy @ MaMaQiStInA said...

citer pun comel jer..^_^
Sedapnye strawberry coklat tu..dh lama X mkn..

Alif Haris said...

uikk sje je kan buat posing2 tgh mkn kan .. ni yg terliur nih .. haha:D

Hanis MY said...

cik straw yg sgt menyelerakan, owh daku tergudaaa

Botak said...

kesian strawberry tu., kena makan dengan rakusnya., hahahaha.. :))

Related Posts with Thumbnails