Monday, October 24, 2011

WajiB MeLukiS !


Mari melukis..! Melukis bukan di atas kertas tapi di wajah anda! Kasi muka meriah sket. Lelaki selalunya tak suka perempuan make up tebal-tebal.. Ini serius! Kita kupas lagi pasal "lukisan kat muka" neh!

 -

-

-



Masam owh... muka kita! Ni palsu jer kot~ Tapi kita suka sebab kawan baik kita yang buat! Dia marah sebab mulut kita "pot-pet" masa men lukisan ni.. Hahha.. Tapi make up ni tak tebal sebab kita tak pakai concealer dan blusher pom! Bile die kata nak sapu blusher terus kita jerit: "Tak moooo...!!" 

????

Sebab kita tahu, if taruk blusher kat muka kita, mesti cam janda~ (T___T) Tak sesuai ngan kita kot! Orang len pakai cun jer! =p Kawan kita ni pun pakai okey jer! Hoho




Ini muka asli kita... Sebab best friend bukan selalu di sisi. Bile try wat sendiri pulak jadi cam burung hantu terus! So, pakai bedak cukup! =p

Diorang kalo awek sendiri, seboleh-bolehnya tak mahu perempuan conteng muka! Biar asli katanya! Konon la erk! Tapi kebanyakan suka cuci mata tengok awek cun yang lalu depan mata, nak bukti sahih lagi tengok diorang puji artis-artis yang meletup hot! 

So, kadang perempuan kena belajar "lukis muka" even lelaki cakap: " I suka tengok muka you yg asli"~ Jaga-jaga ya, itu hanya ayat diorang la! If "lukisan tebal sangat tak canteq juga. Mesti nampak kelakar, so, kena pandai juga men "lukis-lukis" ni!

Pastu, jangan loorr over sangat... sampai nak kuar pergi pasar malam pun "lukis-lukis", memang kelakar ar! Tengok tempat dan situasi. Tapi, bagi perempuan yang sudah bergelar isteri, mereka wajib! Untuk suami, dapat pahala~ Hehehee..


Cepat, belajar berhias untuk suami!



Ini "abang angkat" kita juga tak suka kita "lukis-lukis" kat muka! Tapi bile dah siap make up, mata dia cam kedip-kedip juga tengok kita! Eleeehhhh...~ Nampak sangat loorr kaum lelaki niii....~




Inilah juru make up kita!!! Orangnya pun chanteq gitu~ hohoo...




Lagiii...!! Dengan lebih dekat!!Hehhee..


Kite sediakan  fb dia: So, sila klik disni!


Sape yang blajar di UPM tu, boleh serbu cari dia kat situ! Promote sket~ Ahahahhaa... 

Byeee...!



8 comments:

Hanis MY said...

Gojess bestnya pandai mekup...

sekamar rindu said...

salam..

memang betul..lelaki memang tak suka wanita make up tebal2..

Kotak Hati said...

hanis: kite x pandai pun...kwn jer conteng~ =p

sekamar rindu: kaann... make up tebal sgt nk p kawen ke ape! so, kena pandai juga... huhu

olen said...

mata besar!! mcm heliza pun ada jugak..

Cik tikah said...

cik tikah pandai lukis mata je. x pandai lukis muka. ajar lah. hehe..

Botak said...

make up macam opera cina takde ke? hahahaha.. :))

Kotak Hati said...

zureen:owh, len sama sekali!huhu

cik tiqah:kite pula x pandai lukis mata...=p

botak:opera cina?? x blajar ag~ =p

Liyana Zahim said...

Alaik da way u dress up!! :)

Related Posts with Thumbnails