Thursday, November 24, 2011

ANaK BuAh-bUaHaN

B.U.D.A.K... agak kasar bunyinya. Tapi ini memang lakaran tentang budak... budak cute! Aku tak pernah bayangkan akan dapat anak cepat! Bukan anak kandung, anak buah! Tapi ini anugerah. Yes, sangat excited apabila Allah pinjamkan dia untuk aku walau seketika. Pasrah sahaja, bumi hanya sebuah tempat untuk kita mengutip seribu kemanisan dan kentalkan hati dengan ujian seperti hujan batu...! 


Waktu kecil, aku sendiri lalui zaman hebat "bermanja" dengan aunty and uncle. Seronok! Tapi tak begitu bermanja sebab mak cik aku garang. Bermula dari situ, aku tanam dalam diri, 1 DAY if punya ANAK BUAH-BUAHAN, aku mahu layan sebaik mungkin! Seperti adeq-adeq sendiri. 


Ini dia...! Si kecil yang mampu buat hatiku berlari-lari kejar pelangi... =) 

-
-
-




Comel jer senyum..! 


Seandainya punya "anugerah" daripada Allah, aku juga impikan anak perempuan! Doa moga si kecil juga sehebat "anak buah-buahan" ini..! Comel + bijork~ 


Ramai. Bukan sorang aku ada. Sejak ikat hubungan dengan "Buah Tangan", aku terus ada "anak buah-buahan" 7 orang. Macam-macam perangai ada. Okey, ini salah-satu cara untuk uji kesabaran kita sebagai "warga tua". Bukan apa, sejak melalui kehidupan sebagai seorang "aunty", emosi selalu dan selalu main tarik-tarik benang! 


Nak tunjuk emosi hepy ngan "anak buah-buahan" ini. Ini sewaktu join kenduri kendara kawan! Sanggup dia amik gambar aku ke hulu-hilir. Sian AINA FARIESYA..! Sayang dia sangat!


INI BLOG AINA: KLIK SINI



Sayaaaanngg...! Sape kata tak sayang! eyaaww...~ (n__n)

Kadangkala "anak buah-buahan" juga buat aku menangis! Pernah! Ini sebab si hero. Bukan heroin yang manja-manja. Hey, menangis tau! Dah dia gigit ketiak aku! Fuuhh.. sabar! Itu namanya bermanja cara lelaki. Tapi redha. Itu pun kira ujian. Kesakitan itulah KASIH SAYANG yang abadi.   Aku kan dah tua, kena ngalah! 


Ahh... kata nak tua (MATANG). So aku belajar slow-slow cara nak mengalah! Itu mesti.... Nanti habis segala emosi keluar if tak sabar. Sekarang dah pandai bermanja dengan anak buah.. Sweet owh, sebab "anak buah-buahan" juga sweet cam epal! =)



Camne pun, aunty sayang kamu Aina! Sampai hujung nyawa!

Sebab sayang disayang, aku ada pesanan dari hati ke hati buat si comel.

Walau sehebat mana kau berdiri, ingatlah kau masih bergelar seorang perempuan. Usah GARINGKAN usiamu dengan hal duniawi. KIKIS sehabis mampu  ilmu positif di dunia agar selari dengan ilmu di akhirat agar dikau tidak terlangkah dan terjatuh ke RAMUAN yang mampu rosakkan RASA CINTA keluargamu...! I lebiu sayang...! :)





Naaahhh... skang share korang "anak buah-buahan" yang notty! Itu yang sengih sampai ke telinga tu haa...! Dia yang selalu buat aku nangis~

- Gigit ketiak

- Ludah
- Rebut "cekedis" aku! 




Kek atuk dan Aina punya, tapi dia yang lebih! Heh..! 


Tapiiii..... dia juga hiburan! If lama tak jumpa sangap pulak nak dibuli oleh dia! Hahhaa..  Ini KASIH SAYANG pelbagai rasa cam buah-buahan juga. Ada manis dan masam. Itulah "anak buah-buahan" kesayangan! Okey, bye! 










7 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

comel..macam aunty dia juga..^_^

Ihsan Arifin said...

tudiaaaa... apa lah rasa gigit ketiak nooohhhhh kah kah kah

lia fen said...

amboi..hensem ank buah yg laki tu..hehehe

Botak said...

anak buah-buahan., dari tadi baca keliru dengan ayat ni., hahahaha..

Cik tikah said...

comel lah dia senyum :)

Aina Fariesha said...

Hoho , promosi blog ainaa . Sayangg auntyy berjuta lemonn ! Muahmuahmuahmuah <3 . Baik bos ! Aina akan ingat nasihat aunty tuu :*

Zu said...

Weng weng weng. :D

Kita tak ada "anak buah-buahan" lagi. Huhu.

Untunglah dia.. Tak lama lagi, dapat anak sendiri lak yer? >.<"

Related Posts with Thumbnails