Monday, April 25, 2011

i HaTe ApRiL!

April...!! 0oo... April!!
Hey, April..!!I hate u damn much! y, haa... ?

Owh, mungkin kemarau melanda di bulan April.
Tidak seperti biasa aku lakarkan pelangi untuk mewarnai kehidupan manusia lain.
Tidak seperti biasa aku akan berkorban untuk kesenangan manusia lain.
Tidak seperti biasa aku menjadi owl menunggu bulan jatuh ke riba.

Penat.
Lelah.
Bosan.
Sedih.

Jadi, aku pilih jalan untuk menghentikan langkah...




Pabila langkah terhenti...
Aku sedar selama ini aku tunggul...
Akulah boneka untuk si penggemar mainkan hati...
Akulah gadis yang punya hamparan baldu kosong dalam hati...

Terima seadanya...

Aku pilih untuk menjadi watak si bisu yang punya kaki yang banyak. Pabila dua kaki tidak mampu melangkah, aku bisa tukar kaki lain yang ada... Bukan milik manusia lain!

Lebih bisa merapatkan bibir daripada berkata-kata. So, aku diam.
Lebih bisa tarik muka daripada "alirkan air" di muka. So, aku masam mencuka.
Lebih bisa simpan dalam hati daripada membuka minda ke arah negatif. So, aku pendam.

Namun...
Andai suatu masa, tiba kemarau melanda dalam hati yang dahulunya banjir dengan air pp...
Sila pasrah dan redha...

Sekian bagi manusia yang tahu menghargai kasih sayang manusia lain... =(

6 comments:

...PumPkin..MeRaH... said...

yunk xmau la benci bulan kelahiran sayer...huhuuhu...

Kotak Hati said...

hahahhaaa....tapi sy x suke bulan april...!!!sy akan mulakan sesuatu yg hebat bulan mei nanti!!cayelah..=)

pjo said...

entri agak puitis sehingga agak susah difahami....

mungkin lebih baik jadi tunggul,
dari kau menjadi kayu hanyut,
yang hanyut hingga lupa diri..

mungkin bukan niat si pemain hati,
bila iman nipis dalam diri,
otak ligat berpusing,
semua benda menentang rialiti,
hingga menipu diri sendiri,
bila sedar.. menyesal lah diri..

Kotak Hati said...

pjo...!!!(^_^)

wahai manusia yang budiman...

"tarian jari" ini bukan untuk dipersembahkan untuk tuan hamba.
"tarian jari" ini sekadar menonjolkan apa yang terbuku di "ladang otak" setelah sekian lama dibajak oleh "majikan"...=)

anda tetap salah seorang manusia yang pernah saya kagumi...^^

pjo said...

larian jari hamba juga sama..
ia hanyalah pendapat dan pemerhatian dari seorang manusia tentang manusia lain dan juga dirinya yg kadang leka dan alpa.. sehingga menolak ketepi perasaan orang lain hanya untuk kepentingan dirinya..

Kotak Hati said...

hamba ini terima pendapat itu...=)
alpa itu bagus apabila kita tersedar, kita berubah. mungkin lebih baik drp sebelumnya! ^^

Related Posts with Thumbnails