Tuesday, May 3, 2011

MaXi SkiRt bAnjiR kat MaLAysia...!!

Fesyen. Sesuatu yang aku cuba kejar dalam hidup aku sekarang. Bukan ingin melampaui batas, tetapi cukuplah sekadar menghiasi diri bagi kelihatan "ranum" dan "manis". Namun, berfesyen biarlah betul dari segi agama kita sebagai umat islam. Longgar dan tutup aurat. Itu sahaja.



Ayu gitu..!!!

Yeaahh... sekarang fesyen "maxi skirt" tengah banjir kat bumi Malaysia. Cantik dan sopan bagi yang berhijab. Namun berhijab juga biarlah ikhlas dari hati, bukan sekadar mengikut peredaran zaman. Rujuk sahaja fesyen hijab yang membanjiri anak muda zaman sekarang. Pelik tetapi unik. Ah, aku juga turut melangkah ke dunia fesyen yang kelihatan lebih sopan daripada pakaian aku dulu. (jeans ketat + baju singkat) Owh, ini agak tidak sesuai, bukan... ? So, aku sendiri tergerak hati rasa nak ubah imej dengan mencuba sesuatu yang lebih sopan dan trendy! (^_^)



Contoh maxi skirt canteq!

Kemudian, ada juga maxi skirt yang warnanya lebih striking. Maxi Skirt ini boleh ditempah ikut ukuran saiz kita. Menarik bukan..? Kalau kita pakai takde ar terlebih labuh or longgar. Boleh digayakan dengan "belt" kreativiti sendiri. Besar dan kecil. So, u all apa lagi. Sila cuba. Seperti gaya wanita-wanita di bawah ini....



Gaya Maxi Skirt dipakai...



Ada pula jenis skirt yang lebih sopan. Yups, "Peplum Maxi Skirt" mungkin lebih sesuai bagi yang berhijab. Sebab skirt ini akan tutup benda yang tak patut nak tonjol. Hehehehe... Tak caye tengok picture di bawah. Sangat sesuai + sopan. Nak lagi cantik, kenakan pula dengan "high heels" bagi yang kaki pendek maca saya...! So, tiru macam saya ya...!



"Peplum maxi skirt"


Malahan, seluar juga timbul pelbagai jenis fesyen. Ada yang kaki seluar besar, siap ribon haa..!! Contohnya "fat ribbon taperes pants" or "thin ribbon tapered pants". Unik dan sopan ok. Aku berani mencuba if aku rasa sesuai. Even tak cantik cam orang lain pakai. Puaskan diri sendiri. Kadang belek satu-satu depan cermin dan jalan depan cermin. Yelah, nak tengok kelakar ke tak kalau aku pakai gaya itu dan ini! Hehheee...



Inilah "fat ribbon tapered pants" & "thin ribbon tapered pants"~


Selain itu juga, U all pun boleh cuba gaya fesyen yang lebih ayu dengan pakai "maxi dress". Err.. yang ni sangat ayu tapi aku malas nak pakai sangat sebab leceh. Naik motor mesti failed! So, aku lebih suka yang lebih mudah cam seluar tu. Namun selera masing-masing ya...!


Selamat Mencuba si Gadis...!



5 comments:

miSs aMaL said...

wah...mmg stylo lah skirt camtu.mesti cube ni...!:)

As Yusra said...

memang da jadi trend.! sgt chantek & sopan kalo kene dgn gaye..^^,

Kotak Hati said...

amal:silaa..sila...hehee
yusra:2 la pasal..=)dah banir...huhu

Zu said...

Wott, wottt! Tengah famous style ni.

tapi, kita sendiri pun tak confident nak pakai benda ni. Ehe.

ARJUNA.Inc said...

arjuna sies suka ok!!! kalo pmpuan pki max skirt cmnih~~...cntik!!.nmpk mtang..huhu.. =P

Related Posts with Thumbnails