Monday, November 15, 2010

LuKisAn SuKa DuKa~



Suka layan slide video ni. Mungkin satu hari nanti aku juga akan lalui seperti kisah kau wahai cute cartoon~ Tapi aku mahu berada di watak lelaki yang akan pergi jauh tanpa mengganggu hidup orang yang sudah muak dengan karenah aku... Mungkin 1 day... ^^

Kiranya ku tahu kesabaran itu menjanjikan 'darah' yang akan mengalir...
Darah yang lebih pekat warnanya daripada darah yang pernah aku lihat dan alami disebabkan luka di kaki aku...

Kiranya ku tahu kau akan selalu tabur janji dan tampal luka itu dengan harapan...
Luka yang lebih dalam dan penuh nanah yang jijik untuk dilihat dengan mata kasar...

Kiranya ku tahu lukisan memori itu akan berakhir saat aku baru pegang pensil...
Lukisan yang lebih natural dan cantik daripada lukisan yang digunakan dengan jari-jemari...

Kiranya ku tahu gelak tawa SEMALAM ADALAH YANG TERAKHIR...
Lakaran dan cerita semalam yang diselang-selikan dengan air hujan yang masih belum kering di lubuk hatiku sehingga hari ini~

Ya Allah, hadiahkan aku dengan kekuatan mental dan jiwa agar aku bisa berdiri dan melangkah dengan kaki sendiri untuk hari mendatang~


No comments:

Related Posts with Thumbnails