Monday, December 6, 2010

Rambut Emas Rapunzel..!!


Baru hari ini aku leh sambung tulis blog sal animasi Rapunzel: A Tangled Tale... Aku kasi lima bintang untuk filem yang diterbitkan oleh Walt Disney ini. Sangat tertarik dengan unsur teater muzikal dan unsur komedi yang ada dalam setiap babak!! Watak Rapunzel yang degil dan comel membuatkan aku asyik ketawa dan turut masuk ke dalam jalan cerita. Walaupun filem animasi, namun pengolahan plot dan unsur komedi yang dicipta bagi setiap watak menjadikan filem ini sesuai untuk ditonton oleh pelbagai peringkat umur.


Comel tak??? Guna kuali untuk mempertahankan diri... sangat menarik, bukan? Ini salah satu babak yang kelakar daripada watak Rapunzel sewaktu ketakutan...


Kenapa dia dicari? Hero or sebaliknya haa....


Wujudnya ironi karakter dalam watak Flynn Rider, yang mana di awal babak dia membawa watak seorang lelaki negatif. Dia mencuri "barang berharga" di istana sehingga akhirnya terjerumus dengan pemilik "barang berharga" itu sebenar, Rapunzel.



Babak ini paling menarik if korang tengok 3D. Sangat cantik... !!


Aku suka dengan impian Rapunzel. Degil mahu melihat sesuatu yang sukar dan mungkin akan membawa masalah kepadanya. Dia tetap degil kerana merasakan "TANGLUNG" yang dilepaskan oleh pihak istana itu akan memberikan kepuasan walaupun akhirnya akan dimarahi oleh ibunya.

Tak kisahlah, janji dia dapat apa yang diinginkan pada hari lahir dan akhirnya memberikan kebahagiaan serta kepuasan untuk seumur hidup!!! Aku juga mahu sesuatu yang sukar digapai tetapi boleh dimiliki secara perlahan-lahan!!! Contohnya untuk memiliki soulmate yang ikhlas + ensem dan rambut yang cantik seperti Rapunzel... 1 day nadia, 1 day....hehehehe..^^



1 comment:

...PumPkin..MeRaH... said...

sian saya belum berkesempatan utk menonton cite ini >>> (~_~) izah...

Related Posts with Thumbnails