Wednesday, October 27, 2010

Iras itu Jodoh~


Bukan nak gosip sal penceraian diorang ni, tapi nak cite sal muka seiras. Diorang ni kira model aku ar. Hahahahaaaa... Kata orang tua dulu-dulu: Jodoh kita akan iras dengan muka kita. Malah, kalau iras itu maknanya pasangan itu serasi. Jodohlah sangat! Serasilah sangat. Abes model aku kat atas ni pun cerai-berai juga~

Bagi aku, semua ini bergantung kepada pasangan masing-masing. Kena sama-sama jaga dan jangan lupa memohon pada Allah S.W.T agar dipanjangkan jodoh hingga ke akhir hayat. ^^

Apa yang penting skang ni aku nak cerita sal kejadian aku kat tempat keje tadi. Sonok apabila dipuji. Bukan sebab seiras or jodoh ke apa, tapi sebab dia kata.....

mak cik 1: Muka diorang seiras la..."padan" tul.
mak cik 2: Kebanyakan pasangan kawen mesti camtu kan...

mak cik 1: Ha'ah la... suka tengok. Ada kawan aku pun camtu. Diorang memang serasi tau.
mak cik 2: Alaaa... itu sebab da jodoh diorang laaa...

Hati aku memang berbunga-bunga la. Tak leh nak cakap sebab dapat pujian. Hahaaa.. Tapi yang peliknya, betul ke jika pasangan yang mukanya seiras hubungannya serasi dan boleh ngam?

Nak tau lebih, u all leh Lihat sini; Pandangan masing-masing ar katakan....(o.O)

Sayang si muka seiras itu!!!

1 comment:

telemek said...

semua ni kebetulan je....yg penting, jodoh pertemuan ajal maut ketentuan sang pencipta...

Related Posts with Thumbnails